ÜST MENÜ

BM 10 ülkede okula gidemeyen çocuk sayısının 18 milyon olduğunu açıkladı

A primary school in Hujjaira, Rural Damascus, Syria, damaged due to continuous violence in the area. Photo: UNICEF/M. Abdulaziz

Şam kırsalında her alan Hujjaira’da çatışmalar nedeniyle hasar almış bir ilk okul. Foto: UNICEF/M. Abdulaziz

 

Dünya’nın dört bir yanında okulların açılacağı Eylül ayı gelmiş bulunuyor. Ancak, BM Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) tarafından yapılan açıklamada okula gidemeyen en fazla çocuğun yaşadığı 10 ülkede, her beş çocuktan yaklaşık ikisi, bir diğer deyişle toplam 18 milyon çocuk okula gidemiyor.

UNICEF Eğitim Dairesi Başkanı Jo Bourne, konuya ilişkin olarak yaptığı açıklamada, “Çatışmaların yaşandığı ülkelerde okullar çocukların savaş sonrası dönemde ülkelerini yeniden inşaya katkı yapmaya hazır hale getiriyor ve kısa vadeli olarak da istikrar ve travma ile başa çıkabilme gücü veriyor” dedi.

Okulların çocukları ayrıca çervelerindeki tehlikelerden de koruyabileceğini belirten Bourne, “Çocuklar okula gidemediğine çok daha fazla istismar ve silahlı gruplara katılma riski ile karşı karşıya kalıyor”, dedi.

UNICEF, söz konusu ilk on ülke arasında yer alan Liberya’nın okula gidemeyen çocuk sayısının en fazla olduğunu belirtiyor. Bu ülkede ilk okul çağındaki çocukların yaklaşık üçte ikisinin okula gidemediği ifade ediliyor. İkinci sıra ise okula gidemeyen çocuk oranı yüzde 59 olarak belirtilen Güney Sudan yer alıyor.

Okula gidemeyen çocuk sayısının en fazla olduğu ilk on ülke arasında ayrıca Afghanistan (yüzde 46), Sudan (yüzde 45), Nijer (yüzde 38), Nijerya (yüzde 34) yer alıyor. UNICEF, bu durumun çatışmalar ve süregiden krizlerin çocukların okuma hakkını elinden aldığını vurguluyor.

En fazla çocuğun okula gidemediği ilk on ülke arasında yer almamakla birlikte 5-17 yaş arasındaki Suriyeli 2,1 milyon çocuğun okula gidemediği belirtiliyor. Ayrıca, bölge ülkelerine sığınan Suriyeli mülteci çocukların 600 binin de okula gidemediği ifade ediliyor. UNICEF, Somali ve Libya’dan içinde bulundukları krizler nedeniyle konuyla ilgili bilgi alınamadığını belirtiyor.

UNICEF tarafından yapılan yazılı açıklamada, eğitimden mahrum kalan çocukların, krizler, afetler ve aşırı yoksulluk ile karşı karşıya kalan ülkelerinin geleceklerine katkı yapacak bilgi ve birimkimden mahrum kaldığı belirtiliyor.

UNICEF tarafından yapılan açıklamada insani yardımlar içinde eğitime ayrılan oranın daha önce olduğu gibi en düşük seviyelerde kaldığının altı çiziliyor.

2015 yılında insani yardım alanında çalışan BM kuruluşları eğitim için ihtiyaç duyulan kaynağın sadece yüzde 33 kadarını temin edebildi. Halbuki bu oran 2014 yılında yüzde 66 olarak gerçekleşmişti. 2005 yılından buyana insani yardım çalışmaları kapsamında eğitim için gerekli kaynak ihtiyacı yüzde 126 artarken kaynaklar ancak yüzde 4 oranında artış gösterebilmiş bulunuyor.

, ,



Tasarım ve Yazılım : BodhiWeb