ÜST MENÜ

BM Binası tarihi Sürdürülebilir Kalkınma Zirvesine hazırlanıyor

New York’taki Birleşmiş Milletler Genel Merkezinde 25-27 Eylül tarihlerinde 150’nin üzerinde dünya liderinin katılımıyla düzenlenecek BM Sürdürülebilir Kalkınma Zirvesinde insanlık için büyük amaçlara yönelik sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin resmen kabul edilmesi bekleniyor.

09-22-2015Education

Fotoğraf: Küresel Hedefler Kampanyası (Global Goals campaing) BM Binası üzerinde Herkes için Kaliteli Eğitim isteyen sürdürülebilir kalkınma hedefi tanıtılıyor.

Zirveye yönelik hazırlık çalışmaları kapsamında kapsamında, söz konusu hedefler BM Binası üzerinde ışıklı gösteri ile tanıtıldı.

BM Enformasyon Dairesinden sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Cristina Gallach konuyla ilgili olarak yaptı açıklamada, 22 Eylül 19.30-22.00 saatleri arasında BM Binası üzerinde gerçekleştirilen ışıklı gösterinin hem sürdürülebilir kalkınma hedeflerini hem de BM’nin 70. Kuruluş yıldönümü kapsadığını belirtti ve tanınmış İngiliz film yapımcısı ve senarist Richard Curtis’in başlattığı “Küresel Hedefler” isimli kapsanyanın ayaklarından biri olduğunu belirtti.

Gallach, söz konusu kampanya ile Zirveye gidilen yolda kamuoyunun daha iyi bilgilendirilmesinin amaçlandığını belirtti ve bu amaca yönelik olarak kabul edilmelerini takiben her hedefin, kadın develet başkanları, gençler ve çocuklar, tanınmış şahsiyetler gibi farklı kişilerden oluşan gruplar tarafından  okunarak tanıtımının devam edeceğini belirtti.

Sürdürülebilir kalkınma hedefleri

193 üye ülke tarafından kabul edilen “Dünyamızı Dönüştürmek: 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi” bir bildiri, 17 sürdürülebilir kalkınma hedefi ve uygulama ile yenilenen küresel ortaklık yapısı ve izleme konularını içeren 169 alt başlıktan oluşuyor.

Zengin, yoksul, orta gelirli olsun tüm ülkeleri kapsıyor olması, sürdürülebilir kalkınma gündeminin daha önce görülmemiş bir özellik taşıdığını gösteriyor. Sürdürülebilir kalkınma gündemi yoksullukla mücadelenin, ekonomik büyümeyi, eğitim, sağlık hizmetleri, sosyal koruma ve istihdam gibi bir dizi sosyal ihtiyacın karşılanmasını, ayrıca iklim değişikliği ile mücadele edilmesini ve çevrenin korunmasını kapsadığına vurgu yapıyor. Sürdürülebilir kalkınma gündemi ayrıca eşitsizliklerin ortadan kaldırılması, altyapı, enerji, tüketim, biyoçeşitlilik, okyanuslar ve sanayileşmeyi de içeriyor.

KÜRESEL HEDEFLER KAMPANYASI HAKKINDA

Tanınmış film yapımcısı ve Comic Relief isimli yardım kuruluşu ve Red Nose Day (Kırmızı Burun Günü) adı altındaki  yardım kampanyasının yaratıcısı Richard Curtis tarafından başlatılan Küresel Hedefler kampanyası (Global Goals campaign) tanınmış şahsiyetlerin, STK’ların, tanıtım şirketlerinin işbirliği ile tüm dünyaya 25-27 Eylül tarihlerinde New York’taki BM Genel Merkezinde yapılacak zirvede dünya liderlerinin kabul etmesinin beklendiği Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtılmasını hedefliyor.

Kampanyada eğitimciler, spor kulüpleri, dini liderler, TV ve radyo yayıncıları, küresel markalar, sinema reklamcıları, telekom ortakları, dijital ve sosyal medya platformları, medya ajansları, yayıncılar, sanatçılar ve yerel teşkilatlar bir araya gelerek 25 Eylül-2 Ekim tarihleri arasında yedi gün boyunca sürdürülebilir kalkınma hedefleri konusunda dünya üzerindeki 7 milyar insanı bilgilendirmeyi amaçlıyor.

Kampanya kapsamında insanlara ulaşmak için birçok yaratıcı yol ve ortaktan destek alınıyor:

o          Dünyanın en kalabalık dersi:  UNICEF ve tanınmış kişiler şahsiyetler, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri konusunda Sir Ken Robinson ve Aardman tarafından yaratılan ders malzemelerinin tanıtımını yapacak.

o          Heryere Radyo: 7 gün boyunca Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri hakkında hazırlanmış programlar Peter Gabriel’in müziği eşliğinde internet üzerinden birçok ülkede radyolar tarafından yayınlanacak.

o          İlk kez bir reklam filmi tüm dünya sinemalarında aynı anda yayınlacak: Animasyonu Aardman tarafından yapılan, Sir John Hegarty’nin yönetmenliğini yaptığı ve Liam Neeson’ın seslendirdiği bir reklam filmi dünyanın dört bir yanında sinemalarda gösterilecek.

o          Dijital devlerin çevrim içi atağı: Google/YouTube, Wikipedia, WeTransfer, MSN, Bing, Yahoo ve Tumblr, Huffington Post kampanyaya destek verecek.

o          TV programı için Global Citizen (Küresel Vatandaş) Festivali ile işbirliği: 26 Eylül’de New York Central Park’ta Ed Sheeran, Beyonce, Coldplay ve Pearl Jam’in katılımıyla yapılacak etkinlik filme alınarak BBC tarafından bir saatlik bir filme dönüştürülecek.

o          101,000 statik ve animasyonlu reklam panosu:  New York’taki Times Meydanından Londra’daki Piccadilly Circus’a oradan Kuala Lumpur’daki The Tower binasında ve diğer birçok büyük şehirde Posterscope isimli şirketin katkılarıyla Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri reklam panoları aracılığıyla tanıtılacak.

o          Africa Song (Afrika Şarkısı): Nijeryalı ödüllü şarkı yazarı ve yapımcı Cobhams Asuquo, Kenyalı David “Kral David” Muthami ve Mozambik’ten Elleputo Afrika gençliğine ilham kaynağı olmak üzere ortaklaşa bir şarkı yaparak tanınmış Afrikalı sanatçılarla birlikte seslendirecek.

o          Penguin yayın evinden Post-it’ten yapılmış ilk kitabın basımı: Neil Gaiman ve Richard Curtis tarafından hazırlanan kitap ile eğlenceli ve yaratıcı bir şekilde Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri tanıtılıyor.

o          Şaşırtıcı Goller: Tanınmış sporcular Gareth Bale, Gary Lineker, Alan Shearer, ve Michael Owen’ın yanı sıra, Liverpool FC, Tottenham Hotspurs FC, Singapore Home FC ve Kaizer Chiefs South Africa futbol takımlarının katkıları ile Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri tanıtılacak.

o          Yerel kuruluşlar: Dünya genelinde 2000’den fazla üyesi olan Action/2015 24 Eylül’de küresel olarak Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtımını yapacak.

o          BM Binası cephesinde yansıtma yoluyla film gösterimi:  21-23 Eylül tarihlerinde BM binası cephesinde yansıtma film gösterimi yoluyla Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri tanıtılacak.

o          Sosyal İyilik Zirvesi:  Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP)’nın 100’ün üzerinde ülkede gerçekleştireceği Sosyal İyilik Zirvelerinde Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri anlatılacak.

Project Everyone (Herkesin Projesi), kurucu üyeleri Aviva, Cineme, Getty Images, Pearson, Standard Chartered ve Unilever’in yanı sıra Action/2015, Akshaya Patra, the Bill & Melinda Gates Foundation, Global Citizen, Google, Huffington Post, ONE, Penguin Random House, Reliance Group, Save the Children, SAWA, UN Foundation, Universal South Africa, Virgin, Vodafone Foundation, WeTransfer ve Wikipedia tarafından da destekleniyor.

UNDP, UNICEF, BM Enformasyon Dairesi, BM Gençlik Temsilcisi ve BM sistemindeki diğer ortaklar da kampanyanın tanıtımını yapıyor.

RICHARD CURTIS HAKKINDA

Richard Curtis, Dört Nikah Bir Cenaze, Bridget Jones’un Günlüğü, Mr Bean gibi birçok filmlerden tanınan yazar ve yönetmendir. Bunların yanında Richard, Comic Relief isimli yardım kuruluşunun kurucusu ve başkan yardımcısıdır. Richard söz konusu kuruluşu, 1985 yılında yaşanan kıtlık nedeniyle Etiyopya’ya yaptığı ziyaret sonrasında kurmayı kararlaştırmıştır. Büyük başarı elde eden Red Nose Day (Kırmızı Burun Günü) yardım toplama programının da yapımcısıdır.



Tasarım ve Yazılım : BodhiWeb